четвъртък, 13 януари 2011 г.

ЗА или ПРОТИВ интернет пиратството

В днешно време всеки от нас използва сайтове и тракери за безплатно споделяне на информация. Тази информация представлява предимно: филми, игри, музика, софтуер и т.н.
Тези продукти, които ние ползваме без да заплащаме и стотинка обаче, се оказва, че са създадени от хора. А както знаем, всеки човек има нужда от едно жизнено важно нещо за да живее- а именно парите. Тоест излиза, че след всеки свален филм, игра, песен и т.н., ние го открадваме от разработчиците му. За това те постоянно се опитват да затворят колкото се може от тези сайтове за свободно споделяне, с надеждата, че все повече хора ще започнат да заплащат за продуктите им. Но уви, за сега не им се получава. Скоро пак започна акция срещу двата най- известни български торент тракери- Zamunda и Arena. Тя не е първата по рода си, преди нея е имало още- и всичките без успех.
Аз мисля, че свободното споделяне не е престъпление и не трябва да бъде взимано така остро от разработчиците на продуктите, които ползваме. Ако се замислят, те ще установят, че произведението им въобще няма да бъда толкова популярно, ако не съществуваше пиратството. Пример: излиза нов албум на любимата ви банда, и след 10 минути веднага го виждате в Zamunda- по това вие разбирате, че точно тези разработчици, които ви плюят и ругаят затова, че " крадете" от тях са направили нещо ново.
Според мен онлайн споделянето е полезно, защото ако свалите дадена игра и не ви хареса,  я триете без да губите нищо, но ако я закупите без да сте я изпитали много ще се прецакате. Същата е и работата с филмите, ако някой филм ви хареса страшно много, е по- добре да си го купуте. НО, умишлено го пиша с главни букви, тук има едно голямо НО, цените на тези игри и филми са наистина престъпни. За една хубава игра трябва да се изръсите 60- 70 лева. При положение, че на месец сваляте по 3- 4 игри сами си правете сметка колко пари трябва да изхарчите ако искате да купите всички игри, които играете. По една игра на месец е приемливо, поне за мен.
И като за финал искам да кажа, че аз не мисля свободното споделяне за нелегално или за престъпление, то просто ни помага да разберем какво представлява даден продукт.

7 коментара:

  1. Аз съм за пиратсвото, макар да не обичам да крада каквото и да било.Ако нямаше пиратство вероятно и конзола нямаше да си купя.Ако трябваше да си купувам игрите половината заплата на наще щеше да отива на вятъра.Иначе си купувам игри, когато ми харесат.На скоро си взех Team Fortress 2 и съм много доволен.Иначе това, което говорят различните разработчици на игри са глупости.Дали ще изпиратствам една гира или няма да си я купя е едно и също.Така или иначе ако не е кракната няма да си я купя.Така че всички тези глупости около пиратството са оправдания на разработчиците за лошите продажби на ЛОШИТЕ им игри.

    ОтговорИзтриване
  2. Васе, абсолютно съм съгласен с теб!

    ОтговорИзтриване
  3. Браво сладури... точно така...:))

    ОтговорИзтриване
  4. ЗА пиратството! Не искам да давам по 300 лева на месец за игри!

    ОтговорИзтриване
  5. За пиратството Българските деца нямат такава възможност да следят новите неща и се принуждават да пиратстват това да им е Да ни сте живи и здрави и умната

    ОтговорИзтриване
  6. За пиратството Любима игра може да си позволиш да си я купиш Но при тези възможности на родителите ни до там РАЗБИРА МЕ ГИ и после се сещате защо прибягваме до пиратството

    ОтговорИзтриване
  7. Напълно съм за пиратството щото не искам да съм кат Цеко да давам 90 кинта за ПЕС замънда форевър

    ОтговорИзтриване

Общо показвания