петък, 7 януари 2011 г.

"Съживяването" на моя байк

И така, да започнем с това, че имам това колело от първите месеци на лятото. Колелото е " Спринт", но нямам снимки за съжаление. Има 2 амортисьора- преден и заден. Задната спирачка на велосипеда е нормална( с гумички), а предната е дискова. За сега съм много доволен от дисковата, работи безотказно. Има 18 скорости, което едва ли е от голямо значение, защото от опита ми до сега с велосипедите няма никаква разлика дали скоростната им система е 18 или 21 скорости.
Та така да преминем към съществената част на темата. Още като купих колелото го пуснах в експлоатация. Тоест всеки ден, нон- стоп насам- натам яко каране. Предимно по дупки и кални пътища. Много рядко по асфалт. Също така и много джъмп. Имах даже един инцидент:
Беше валяло 2 дни, и аз и един приятел решихме да караме колела. Той беше с едно от старите " Балканчета", докато аз със Спринт- а. Тръгваме да караме, и по едно време решаваме да минем по " оф- роуда". Така викаме на най- калният участък от населеното място в което караме. При което ни минаване, на края на така нареченият "оф- роуд", моето возило си беше удебелило гумите тройно, от натрупания слой кал върху тях, и изведнъж потъна на 25- 30 см. в калта. Като казвам цялото, имам предвид ЦЯЛОТО колело беше в кал. Едва го изкарахме. Но това беше дребен проблем, в сравнение със следващата ситуация. Както казах по- горе, по гумите имаше толкова кал, че те отказваха да се въртят, и трябваше да чистя и след 5 метра бутане пак. 
Пристигнахме до нас и измихме колелото из основи. Оставихме до да изсъхне и то беше като ново.
Не мога да преценя колко километра съм навъртял там, но със сигурност знам едно- МНОГО СА. По времето на престоя ми там, Спринтът нямаше особени проблеми, освен обичайния- пукане на гума. Доколкото си спомням това беше само 1- 2 пъти.
След като го доведохме в Пловдив, колелото беше оставено в мазето за около 2 месеца.
Когато реших да го "съживя", установих следните проблеми:
1. Кормилото се е прецакало, не може да се затегне.
2. Задната гума прави луфт.
3. Задната гума беше спукана.
4. Механизмът на дисковата спирачка беше прецакан, и по- точно основата.
Реших да го заведа на майстор, защото нямах нужните инструменти за да го стегна. Майсторът установи, че в кормилото е имало грес и за това не е можело да се завърти. Затегна задната гума, но каза, че има вероятност да не се нуждае само от затягане, а и от нова главина. Засега ще я карам така, а ако покаже проблеми ще се консултирам пак с него.
Човекът ми добави нов механизъм за предната сприрачка, който засега изглежда много по- стабилен от колкото фабричния. Залепи гумата и Voila- всико е ток и жици!
Днес си го взех от ремонта, и съм много доволен.

10 коментара:

  1. Браво хубаво е да се кара колело. аз чакам да се стопли малко времето и пак хуквам. Преди време и аз не карах много много колело имаше период от половин година в които не съм карал колело, след като го прегледах останових проблем с задната гума която спада от време на време, също 3-ти зъбак е счупен и не се включва... и това е станало в периода, в които събираше прахта в мазата и май извода е ясен...

    By Reinar ;)

    ОтговорИзтриване
  2. Браво хубаво е карането на колело хем полезно за теб спортуваш хем опазваш природата а и се придвижваш по бързо от колите особенно като попаднат в задръстване.

    ОтговорИзтриване
  3. Така е. И аз съм на това мнение. Полезно, забавно и не вреди на околната среда.

    ОтговорИзтриване
  4. Колелото е яко но май яко си го експлотирал Дано му оправиш всичките проблеми защото трябва да знаеш че на улицата трябва да е изрядно Не си го пощадил и виждаш ли какъв проблем това всичко можеше да си го спестиш но нищо така се учи човек Дано нямаш повече проблеми със Спринта С пожелание да ти остава повече време да си караш колелото

    ОтговорИзтриване
  5. Абсолютно си прав! Благодаря за пожеланията.

    ОтговорИзтриване
  6. КОЛЕЛОТО Е НАЙСТИНА ЯКО КАРАЙ СИ ГО С ЗДРАВЕ

    ОтговорИзтриване
  7. ЗАТЪВАНЕТО в калта не ти е било хубаво преживяване Маи не си преценил хубавото е че всичко е завършило добре Зада нямаш такива главоболия подбирай пътя УСПЕХ Карай го за удоволствие и за растоварване

    ОтговорИзтриване
  8. Ти какво почуства при затъването на колелото в калта ярост гняв съжаляване че си минал от там БИ ЛИ ПОЕЛ ПАК ТОЗИ РИСК

    ОтговорИзтриване

Общо показвания