сряда, 30 март 2011 г.

Разцветът на българското кино



В последно време се забелязва разцвет на българското филми. Това твърдение доказват продукциите : Стъклен Дом, Столичани В Повече, Тилт и т.н. Не знам на какво се дължи този факт, но определено ме радва, а предполагам и не само мен.
И въпреки, че си личи, че има раздвижване на българската сцена, аз се притеснявам от един фактор, който наричам " забозяване" на продукциите. Това значи, че се не желая по- напред в сценарийте на българските продукции да бъде вкаран банален сценарии, познат на всички ни и така филмът да спре да представлява интерес към аудиторията.
Засега следя Стъклен Дом, и смея да твърдя, че в него има оригиналност. Екипът се е постарал ( и продължава да го прави) за да ни покаже една наистина стойностна продукция. Не казвам, че сериалът е перфектен- няма такива продукции, повярвайте ми. Историята ни предлага няколко различни момента, които ние ( феновете) на сериала следим и чакаме всеки понеделник за да видим какво ще стане нататък.
Смея да твърдя, че Стъклен Дом е един успешен опит за направата на стойностен български сериал.
За Столичани В Повече почти нищо не може да се каже, поради простата причина, че до момента е излъчен само един епизод. В него имаше добри комични сцени, но имам чувството, че няма да успее да пожъне успеха на Стъклен Дом. Сега това си е мое лично мнение и не искам да го натрапвам на други, които може би харесват сериала.
Във всеки случай, харесвам много повече българските филми и сериали, отколкото турските ТОТАЛНО ИЧЕРПАНИ И БАНАЛНИ сапунки, в които няма и капчица оригиналност. Нямам нищо против зрителите на тези филми, но просто лично аз не мога да ги понасям и да ги гледам повече от минута.
Е, това беше от мен, ако имате нещо да допълните пишете в полето за коментари.

2 коментара:

  1. Аз също смятам, че българското кино е във възход и определено има много стойностни филми. Освен филмите, които си споменал се сещам за "Мисия Лондон", "Светът е голям и спасение дебне отвсякъде" и др. “Мисия Лондон” се превърна в един от най-гледаните филми. Съгласен съм, че има много оригиналност във филмите, както и сюжетите са близки до нашата действителност и определено достигат до по-голяма аудитория. Също така не може да се отрече силното присъствие на актьорския и режисьорския състав. Много се надявам тази тенденция да се запази и все повече хора да се увличат по това изкуство.
    Много ми хареса фактора, което ти наричаш "забозяване" :), според мен то е неизбежно,когато се създават продукти не може всички да са качествени, въпроса е от тях да има наистина качествени.
    Поздравявам те за блога, много е готин. Пожелавам ти успех.

    ОтговорИзтриване
  2. Съгласен съм. В последно време българското кино ме радва. Изгледах " ТИЛТ" и " Стъпки в пясъка" и останах доволен, въпреки че сюжетите на тези два филма са почти еднакви.
    П.С. И благодаря за пожеланията. :)

    ОтговорИзтриване

Общо показвания